Bliżej budowy mostu na Wiśle koło Połańca. Drogowcy wybrali już trasę drogi wartej pół miliarda złotych i wystąpili o wydanie decyzji środowiskowej.
Wniosek wysłano do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie. – To dlatego, że zgodnie z przepisami taką decyzję wydaje organ, na którego terenie będzie realizowana większa część inwestycji – tłumaczy Rafał Ziętal, kierownik działu przygotowania produkcji Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Most to kluczowy element inwestycji, która jest współfinansowana w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej. Ma on połączyć dwa województwa, a w praktyce oznacza budowę kilkudziesięciu kilometrów dróg, łączących Staszów przez nową przeprawę koło Połańca, z Mielcem. – Zgodnie z harmonogramem jest już gotowa koncepcja czterech wariantów tej drogi. Po konsultacjach obu zarządów województw oraz zainteresowanych gmin wskazaliśmy wariant preferowany. Teraz czekamy na decyzje w tej sprawie rzeszowskiego RDOŚ – mówi Ziętal.
Preferowany wariant przebiega od Staszowa obecną drogą wojewódzką 764, omija miejscowość Niedziałki i wraca na drogę 764 do Połańca. W samym Połańcu most będzie zlokalizowany w pobliżu elektrowni. Po stronie województwa podkarpackiego konieczna jest dobudowa 2,5 kilometrowej łącznicy do drogi wojewódzkiej 985, która będzie przebiegała m.in. przez gminy Borowa i Tuszów Narodowy. Koniec inwestycji zaplanowano na skrzyżowaniu z przyszłą obwodnicą Mielca.
Zgodnie z harmonogramem, decyzja środowiskowa powinna być gotowa do końca tego roku. – Wiele zależy od RDOŚ, który zapewne niedługo zażąda od nas raportu wpływu na środowisko. Już pracujemy nad tym dokumentem – dodaje Ziętal. Budowa powinna rozpocząć się w 2011 roku i potrwać od 2013.
Autor: marc
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce