Przymierz się!

Przymierz się! Zagłosuj na budowę mostu w Połańcu lub na rozbudowę drogi wojewódzkiej Chmielnik - Osiek.

Organizatorem internetowego konkursu pod hasłem PRZYMIERZ SIĘ jest Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Instytucja Zarządzająca Programem Rozwój Polski Wschodniej (PO RPW).

Celem konkursu jest wybranie najpopularniejszego projektu Programu Rozwój Polski Wschodniej oraz zapoznanie mieszkańców Polski Wschodniej i całego kraju z projektami realizowanymi w ramach PO RPW.

Z województwa świętokrzyskiego w konkursie bierze udział 20 projektów. Dwa spośród nich dotyczy rozwoju infrastruktury drogowej w powiecie staszowskim. Z jednego nr IP można głosować raz dziennie na jeden projekt.

Głosuj: Likwidacja barier rozwojowych - most na Wiśle z przebudową drogi wojewódzkiej nr 764 oraz połączeniem z drogą wojewódzką nr 875

Planowany termin realizacji: 31 grudnia 2013 r.
Całkowita wartość projektu: 457 904 000 (190 000 000 woj. świętokrzyskie, 267 904 000 woj. podkarpackie); dofinansowanie – województwo świętokrzyskie 95 468 282, województwo podkarpackie 143 422 396 PLN

Opis projektu

Inwestycja polega na budowie mostu wraz z układem komunikacyjnym dojazdów do mostu po stronie województwa podkarpackiego i świętokrzyskiego, odcinka drogi wojewódzkiej nr 764 od projektowanej drogi 765 w mieście Staszów do miasta Połaniec, oraz budowie mostu na Wiśle.

Cel i planowane rezultaty

Wisła stanowi naturalną granicę pomiędzy województwem świętokrzyskim oraz małopolskim, podkarpackim i lubelskim. Realizacja inwestycji w postaci nowej trasy drogowo-mostowej relacji Kielce-Rzeszów z przeprawą mostową w rejonie Połańca ma wielkie znaczenie zarówno dla rozwoju Połańca, jak i rozwoju regionu świętokrzyskiego i podkarpackiego.

Obecnie Wisła jest barierą w integracji gospodarczej i kulturalnej nie tylko dwóch sąsiadujących ze sobą powiatów – staszowskiego i mieleckiego, ale i dwóch regionów – podkarpackiego i świętokrzyskiego. W założeniu nowa trasa będzie linią średnicową dużej aglomeracji o zróżnicowanym potencjale gospodarczym. Umożliwi to lokalne ożywienie zatrudnienia, handlu, usług i określonej wytwórczości. Mieszkańcy sąsiednich regionów będą mogli korzystać z walorów rekreacyjnych sąsiadów, młodzież będzie miała łatwiejszy dostęp do każdego poziomu szkolnictwa, miejsca pracy w strefie uprzemysłowionego Mielca będą łatwiej dostępne dla bezrobotnych z rejonu Staszowa. Nowa trasa komunikacyjna skróci odległość pomiędzy Staszowem i Mielcem i czas przejazdu o połowę. Z drugiej strony województwo świętokrzyskie uzyska otwarcie komunikacji na trasy międzynarodowe – do Ukrainy (autostradą A4, przejście Karczowa), oraz do krajów UE – Słowacji przez Krosno, Barlinek.

Głosuj: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 765 Chmielnik-Osiek (odcinek Chmielnik-Staszów)

Planowany termin realizacji: IV kwartał 2011 r.
Całkowita wartość projektu: 123 349 543 PLN

Opis projektu

Przedsięwzięcie polega na budowie obwodnicy miejscowości Kurozwęki oraz modernizacji drogi wojewódzkiej nr 765 na odcinku Chmielnik-Staszów, wraz z budową chodników przyjezdniowych, ścieżek rowerowych i miejsca parkingowego i remoncie istniejących przepustów, rowów i obiektów mostowych.

Przebudowa na odcinku od 0+000 do km 54+007. Trasa w/w odcinka drogi przebiega przez powiaty: kielecki, buski, staszowski. Parametry techniczne przebudowywanej drogi: droga klasy G, kategoria obciążenia KR-4, nośność nawierzchni 115 kN, szerokość jezdni 7 m, szerokość poboczy ziemnych 1,25 m. Jezdnia wyposażona będzie w zatoki autobusowe, parkingi dla samochodów ciężarowych, odwodnienie pasa drogowego. Przebudowane zostaną skrzyżowania i wybudowane ścieżki rowerowe.

Cel i planowane rezultaty

Z uwagi na wyjątkowe walory uzdrowiskowo-rekreacyjne powiatu buskiego, turystyczno-zabytkowe powiatu staszowskiego, przez które przebiega droga wojewódzka nr 765 oraz ich znaczenie rolnicze w województwie, droga ta zapewni najkrótsze połączenie pomiędzy dwoma powiatami i będzie kierowała ruch od drogi krajowej nr 73 i 78 w kierunku województwa podkarpackiego na planowany do budowy most na Wiśle w Połańcu. Z drugiej strony droga nr 765 będzie najkrótszym połączeniem węzła drogowego drogi krajowej nr 73 i 78 z drogą krajową nr 79 Katowice-Warszawa oraz nr 77 Lipnik-Przemyśl.

Połączenie przebudowywaną drogą nr 765 sprawi, że południowa część regionu zyska bezkolizyjną dostępność komunikacyjną do aglomeracji katowickiej, lubelskiej i rzeszowskiej. To oznacza napływ potencjalnych turystów do regionu świętokrzyskiego. Planowana przebudowa drogi wojewódzkiej nr 765 na całym odcinku będzie miała istotny wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu, podwyższenie komfortu jazdy, poprawę stanu środowiska naturalnego i wykorzystanie potencjału transportowego linii szerokotorowej LHS w relacjach krajowych i międzynarodowych.

Rozstrzygnięcie konkursu zostało zaplanowane na dzień 17 października 2009 r. Informacja o wynikach zostanie opublikowana na stronie konkursowej www.przymierzsie.pl

Zwycięski projekt, czyli ten, który uzyska najwięcej głosów, wygra promocję medialną w całym kraju i zostanie zaprezentowany w prasie ogólnopolskiej na łamach: Gazety Wyborczej, Newsweeka, Polityki, Wprost, Przekroju, Tele Tygodnia. Kampania zrealizowana zostanie przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

W konkursie biorą udział projekty realizowane w ramach Programu Rozwój Polski Wschodniej, które znajdują się na liście projektów indywidualnych PO RPW oraz te, które zostały wyłonione w konkursie do dofinansowania do dnia 27 września 2009 roku. Wszystkie projekty biorące udział w konkursie są współfinansowane z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Rozwój Polski Wschodniej (PO RPW).

Programu Rozwój Polski Wschodniej (PO RPW) to ponad 2,27 mld euro dla pięciu województw Polski Wschodniej: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskie. W najbliższych latach powstaną tam nowe drogi, ekologiczny transport publiczny, parki technologiczne, a dostęp do szybkiego Internetu stanie się powszechny. Program to również inwestycja w przyszłe pokolenia. Dofinansowanie otrzyma prawie trzydzieści projektów uczelni, kształcących lub prowadzących badania naukowe w obszarze nauk technicznych i matematyczno – przyrodniczych. Oprócz projektów realizowanych w poszczególnych województwach, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego koordynuje działania obejmujące swoim zasięgiem cały region Polski Wschodniej. Są to: budowa sieci szerokopasmowej i tras rowerowych.

Źródło: www.przymierzsie.pl