W dniach 24 – 25 kwietnia na Targach Lato 2010 w Warszawie, prezentowana była oferta turystyczna Gminy Szydłów.
Targi Turystyki i Wypoczynku Lato to jedne z największych tego typu imprez w Polsce. Odbywają się co roku, pod koniec kwietnia, w Warszawie. W roku bieżącym po raz drugi odbywały się w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska na Pradze Południe przy ul. Marsa. Na stoiskach promowało się kilkuset wystawców: miast i regionów z całej Polski, z zagranicy, biura podróży, organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży, hoteli i pensjonatów na każdą kieszeń, ośrodków wczasowych, rekreacyjnych, SPA & Wellness, gospodarstw agroturystycznych, a także przewoźników: linii lotniczych i promowych.
Szydłów promował swoją ofertę na stoisku Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Oprócz ROT-u stoisko podnajmowały także LGD „Białe Ługi” i miasto Sandomierz.
Stoisko Szydłowa cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem, nie tylko ze względu na obowiązkowe ulotki i foldery reklamowe ale przede wszystkim ze względu na możliwość degustacji wędzonej śliwki. Zainteresowanie budziła także… szydłowska śliwowica. Przedstawiciele Urzędu Gminy i Gminnego Centrum Kultury częstowali śliwką gości targowych, zachęcając jednocześnie do przyjazdu do Szydłowa. Niektórzy pierwszy raz spotykali się ze śliwką wędzoną, z kolei śliwowica to produkt ogólnie znany, ciągle jednak w kontekście Łącka. Bardzo duże zainteresowanie wzbudzał Szydłów w kontekście jego zabytków oraz imprez plenerowych – szczególnie turnieju rycerskiego i święta śliwki.
Śliwka wędzona z Szydłowa.
Przez dwa dni targowe – w sobotę i niedzielę, w imprezie wzięło udział ponad 20 tys. osób – związanych z branżą turystyczną, ale przede wszystkim zwykli mieszkańcy Warszawy, którzy przybyli tu, żeby zaplanować urlop i poznać ciekawe oferty turystyczne.
Gmina Szydłów po raz pierwszy uczestniczyła w targach z samodzielnym stoiskiem. Do tej pory turystyczna oferta gminy prezentowana była na targach w postaci folderów i ulotek za pośrednictwem ROT i LOT „Czym chata bogata”. Organizacja własnego stoiska była możliwa dzięki realizacji przez Gminę Szydłów kampanii promocyjnej „Szydłów – polskie Carcassonne” realizowanej przy udziale 80% środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.
Udział w targach turystycznych to jedno z wielu działań w ramach kampanii promującej Szydłów. W trakcie realizacji kampanii powstanie m.in. portal turystyczny wraz z wirtualnym spacerem po Szydłowie, tablice promocyjne w 12 miejscach w południowo-wschodniej Polsce, zostanie wydana monografia Szydłowa oraz nowe foldery w dwóch wersjach językowych. Dofinansowane zostaną także dwie edycje Turnieju Rycerskiego o Miecz Króla Kazimierza Wielkiego.
Autor: Piotr Walczak
Źródło: www.szydlow.pl